سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش حسابدار مالیاتی تهران

نظر

دنیای حسابداری پر از پیچ و خم‌هایی است که با آگاهی به آنها و اصول حسابداری می‌توان از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری نمود،یکی از چالش­­‌های پیش­ روی حسابداران و حسابرسان، انطباق محاسبات مالیاتی با قوانین و مقررات مالیاتی محسوب می­‌شود. این دوره  آموزش حسابداری با پرداختن به مسائلی چون مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی، مالیات‌های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده، هزینه­‌های قابل قبول مالیاتی و معافیت­‌های مالیاتی سعی در حل تعارض میان محاسبات دارد. این دوره پاسخگوی نیاز تمام کسانی است که چه در مقام حسابدار و چه ممیز مالیاتی با محاسبه مالیات سر و کار خواهند داشت.

 

 

حسابدار مالیاتی کیست؟

حسابدار مالیاتی کسی است که پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم بتواند در یک واحد اقتصادی مسئولیت انجام امور مالیات های تکلیفی، کنترل و بررسی مدارک حسابداری از دیگاه مالیاتی و محاسبه و پاسخگویی به مراجع مالیاتی را بر عهده داشته باشد. پس درنتیجه منظور از آموزش حسابداری مالیاتی اینست که ،کارآموز حسابداری بتواند امور مالیاتی و حقوق ودستمزد شرکتها را بصورت کاملا حرفه ای انجام دهد.

 

 

یک حسابدار حرفه‌ای علاوه بر دانش حسابداری باید در زمینه‌ی مالیاتی هم تبحر داشته باشد. این فرد باید به اصول و قوانین مالیات مسلط باشد تا بتواند همواره سازمانش را در مسیر درستی قرار دهد. اما این اصول شامل چه مواردی میباشد؟

 

1.شناختن تکالیف مالیاتی و نحوه تشکیل پرونده

2.اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر عملکرد

3.آموزش ساختار مالیات بر ارزش افزوده

4.آگاهی به مالیات بر درآمد اجاره و اظهارنامه ملک

5.آماده کردن مدارک به شکل درست جهت ارائه به سازمان‌های زیربط

6.آگاهی به قوانین اعتراض، تجدید نظر و مراجع بالاتر

و...

 

اساسی ترین ویژه گی شرکت در دوره های آموزش حسابداری مالیاتی، بالا رفتن آگاهی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به آخرین قوانین مالیاتی و بخشنامه های سایت سازمان امور مالیاتی و چگونگی انجام روند پرداخت مالیات و امور مالی مرتبط با کسب و کارشان میباشد. آگاهی از قوانینی که در این زمینه وجود دارد باعث می شوید تا بتوان فعالیت قانونی را به گونه ای ادامه داد که شما یا شرکتتان دچار ضرر نشوید؛ زیرا معمولا بسیاری از جرایم پیش آمده به دلیل نا آگاهی از قوانین مربوطه بوده است.

 

به‎طور کلی مشاوران مالیاتی قادر به ارائه خدمات متعدد مالیاتی هستند که برخی از خدمات عبارتند از:

 

تهیه اظهارنامه و تحریر دفاتر قانونی.

 

ثبت نام و آماده‎سازی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده.

 

تنظیم گزارشات فصلی موضوع ماده 169 مکرر در پایان هر فصل.

 

ارائه گزارشات مالیات بر حقوق و دستمزد.

 

مشاوره جهت بهره‎مندی از معافیت‎های قانونی و رفع مواردی که موجب ایجاد جرایم مالیاتی می‎گردند.

 

مشاوره جهت ارائه دقیق و صحیح مالیات‎های تکلیفی

 

عملکرد، ارزش افزوده و پیمانکاری پیش از پرداخت و بسیاری موارد دیگر.

 

در آخر اگر شما دوره آموزش حسابداری مالیاتی را بگذرانید به راحتی میتوانید به عنوان مشاور مالیاتی مشغول به کار شوید. امیدواریم که مطالب ما برای شما مفید بوده باشد لطفا با ما همراه بمانید.